Start Life Style Czym jest medytacja i jak zacząć medytować?

Czym jest medytacja i jak zacząć medytować?

przez Redakcja
medytacja

Medytacja uznawana bywa za technikę wprowadzania umysłu w inny stan świadomości i koncentrowania na nim swojej uwagi. To także forma relaksacji, która pozwala się wyciszyć i zredukować nagromadzone napięcie, wyzbywając negatywnych emocji.

Można zatem powiedzieć, że medytacja to swoistego rodzaju trening umysłu. Jednak dla każdego kto ją praktykuje słowo „medytacja” oznacza coś innego. Co jeszcze warto wiedzieć na jej temat i jak zacząć medytować?

Medytacja dla początkujących – sprawdź co warto wiedzieć

Medytacja dla wielu osób jest sposobem na odzyskanie utraconej równowagi i harmonii w życiu. Jej praktykowanie pozwala się zrelaksować, wyciszyć umysł i rozluźnić ciało. Jak każdą umiejętność, medytację (traktowaną jako proces) należy trenować.

Zwiększając umiejętność koncentracji i świadomego oddechu można bowiem osiągać lepsze rezultaty w zakresie samoświadomości. Praktyka powinna być wykonywana systematycznie, wtedy stanie się najbardziej efektywna.

Medytacja pozwala uwolnić się od negatywnych myśli, dodaje energii i zwiększa kreatywność, dlatego można wykonywać ją rano, na dobry początek dnia, choć równie dobrze praktykę można wykonywać przed snem, aby się wyciszyć i ułatwić sobie zasypianie.

Jak medytować?

Wiele osób szukających sposobu na poprawę jakości swojego życia, zastanawia się jak medytować, aby zrozumieć siebie, polepszyć swoje samopoczucie i pozbyć się negatywnych emocji. Tak naprawdę każdy trening powinien być kwestią niezwykle indywidualną. Ważne, aby spełniał pokładane w nim oczekiwania.

Medytacja dla początkujących nie musi być długotrwałym treningiem. Na początek wystarczy kilka minut skupienia i koncentracji uwagi połączonej ze świadomym oddechem. Z czasem, zgodnie z własnymi potrzebami może zmieniać ją w dłuższą, prowadzoną praktykę. Do tego celu można wykorzystać dostępne w sieci treningi medytacyjne. Tzw. medytacja prowadzona może być tak samo skuteczna, jak ta, która opiera się wyłącznie na własnych przemyśleniach.

Medytacja może odbywać się zarówno w pozycji siedzącej, jak i leżącej. Najważniejsza jest wygoda. Jak medytować na siedząco? Wystarczy usiąść na macie lub dywanie w miejscu, w którym będziemy mogli się skupić. Na miejsce medytacji można wybrać dowolne pomieszczenie w domu lub poza nim. Przy sprzyjającej pogodzie można medytować w ogrodzie, na łące, a nawet w lesie.

Wybrane miejsce powinno zapewniać maksimum komfortu i możliwość skupienia uwagi. Nic w nim nie powinno rozpraszać. Podczas medytacji należy zadbać o to, by ciało przez cały czas znajdowało się w pozycji wyprostowanej, bezpiecznej dla kręgosłupa. Taka pozycja ułatwia też głęboki oddech, nieodzowny element medytacji.

Jak zacząć medytować? Technik medytacji jest wiele ( m.in.: skupienie na sobie, skupienie na obiekcie, praktyka współodczuwania i życzliwości). W zależności od własnych potrzeb możemy zdecydować się na praktykę jednej z nich lub praktykować je na przemiennie w odstępach czasu.

Zobacz także

Napisz swój komentarz

* Korzystając z tego formularza, zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych zgodnie z polityką prywatności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Akceptuję Więcej