Start Zdrowie 5 sposobów na skuteczną walkę z bólem głowy

5 sposobów na skuteczną walkę z bólem głowy

przez Redakcja

Silny, powracający ból głowy, uniemożliwiający normalne funkcjonowanie. Znasz to uczucie? Według najnowszych badań na migreny cierpi nawet co trzeci Polak. Jak radzić sobie z atakami? Jak uniknąć napadu migreny? Przedstawiamy 5 skutecznych sposobów na walkę z bólem.

Przyjrzyj się i nie lekceważ

Cierpisz na nawracające bóle głowy? Zastanów się w jakich okolicznościach najczęściej pojawiają się migreny. Aby skutecznie walczyć z bólem, musisz poznać ich przyczynę. Powód ataku może być błahy – jak np.: głód, który według wskazań jest przyczyną nawet 40 proc. napadów migrenowych, ale przyczyny mogą leżeć znacznie głębiej – mieć podłoże neurologiczne. Do najczęstszych przyczyn nawracających bólów głowy należą:

  • silny stres;
  • zmiany hormonalne;
  • zła dieta;
  • brak snu;
  • zmiana warunków atmosferycznych.

Jeśli napady migrenowe zdarzają się częściej niż kila razy w roku i nie możesz określić ich przyczyny, zgłoś się do lekarza. Nie lekceważ ataków migreny, które mogą być pierwszym symptomem poważnych schorzeń.

Poniżej prezentujemy kilka sprawdzonych sposobów na walkę z bólem głowy.

1. Dużo ruchu na świeżym powietrzu

Ruch to zdrowie. Niweluje stres i napięcie odpowiedzialne za bóle głowy. Codzienna dawka ruchu na świeżym powietrzu – rower, rolki, jogging czy zwykły spacer – zapewni Ci doskonałe samopoczucie i zmniejszy ryzyko wystąpienia migreny, głównie dzięki dobremu dotlenieniu i przyspieszonemu krążeniu. Wysiłek fizyczny wspomaga wydzielanie endorfin, więc dodatkowo będziesz tryskać świetnym humorem. Pamiętaj, dawkuj ćwiczenia z rozsądkiem – nadmierny wysiłek może przynieść odwrotny efekt od zamierzonego.

2. Odpowiednia ilość snu

Zadbaj o odpowiednią dawkę snu. Częstą przyczyną migren jest brak snu i nadmierne przeciążenie organizmu. Dorosły człowiek potrzebuje około 6-7 godzin snu na dobę – ten czas jest niezbędny, by Twój organizm zdążył się zregenerować przed kolejnym stresującym i wyczerpującym dniem.

3. Leki zawsze pod ręką

Niestety są przyczyny migren, które nie zawsze można łatwo wyeliminować. Pamiętaj, by zawsze mieć leki przeciwbólowe przy sobie. Nie dopuszczaj, by ból osiągnął maksymalny, akceptowalny przez Ciebie poziom. Staraj się zwalczyć ból już w zarodku. Warto sięgnąć po leki szybko wchłanialne takie, jak nowy Aspirin Pro, które dzięki zastosowaniu nowoczesnej technologii, powoduje 6-krotnie szybsze uwalnianie substancji aktywnej leku i natychmiastowe zwalczanie bólu. Więcej o nowej formule i skuteczności leku przeczytasz na http://aspirin.pl/

4. Dieta eliminacyjna

Przyczyną ataków migrenowych może być zła dieta. Zadbaj o regularne i pełnowartościowe posiłki. Staraj się unikać produktów wysokoprzetworzonych. Unikaj w codziennym jadłospisie serów pleśniowych, czekolady, czerwonego wina, wędzonych ryb i wędlin – bywają czynnikiem wyzwalającym atak migreny.

5. Rozsądne podróże

 Zmiany klimatu również mogą mieć wpływ na pojawienie się bólu głowy. Osobom podatnym na migreny nie służą duże wahania temperatur oraz skrajności – upały i duże mrozy. Nie bez znaczenia jest również ciśnienie atmosferyczne. Wybierając się w daleką podróż bądź przygotowany, miej leki pod rękę – w przypadku migrenowców proces aklimatyzacji w nowy miejscu może przebiegać dłużej.

Zobacz także

Napisz swój komentarz

* Korzystając z tego formularza, zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych zgodnie z polityką prywatności.

Informujemy Cię, że przetwarzamy Twoje dane osobowe. Zanim zaczniesz przeglądać naszą stronę, prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami. Akceptuję Więcej