Start Polecane Odporność

Odporność

przez Redakcja
odporność

Jak wzmocnić odporność?

Jest zima choć za oknem nic na to nie wskazuje. Niestety jest to czas, gdy często łapiemy infekcje. Brakuje słońca, a temperatury są też niesprzyjające. Chorują i dzieci, i my dorośli. Brakuje pysznych świeżych warzyw i owoców. Te co są w sklepie, choć po części zaspokajają zapotrzebowanie na witaminy i minerały, to niestety i tak pojawiają się niedobory. Musimy pamiętać, że dobrze zbilansowana dieta jest nam teraz szczególnie potrzebna. Duża ilość warzyw i owoców wkomponowana w codzienny jadłospis i dodatkowa suplementacja może nas uchronić przed katarem, kaszlem, a często i przed poważniejszymi problemami.

Witaminy na odporność

Aby wzmocnić odporność należy pamiętać przede wszystkim o uzupełnieniu niedoborów witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, czyli Witaminy ADEK. Najbardziej należy zwrócić uwagę na Witaminę D3. Wiele źródeł podaję, że bardzo duża część ludzi ma głębokie niedobory tej witaminy nawet latem. Witamina D3 jest nam potrzebna do prawidłowej mineralizacji kości, ale bierze też udział w regulowaniu bardzo wielu mechanizmów organizmu, w tym procesów odpornościowych. Dlatego należy pamiętać, żeby uzupełnić jej niedobory przez cały rok, a zimą szczególnie.

odporność

Co na odporność dla dzieci

Kolejną witaminą, którą powinni przyjmować nie tylko dorośli, ale także dzieci jest Witamina C. Jest ona nam bardzo potrzebna, aby nasz organizm prawidłowo funkcjonował nie tylko w walce z przeziębieniami.

Szczególnie polecana forma Witaminy C dla dzieci, to witamina C w proszku z dzikiej róży. Witaminę tę wyróżnia, że jest w pełni naturalna, rośnie w naszej strefie klimatycznej, ale też posiada bio-flawonoidy, które poprzez synergię wzmacniają działanie samej Witaminy C. Taką witaminę można podać w formie uwielbianej przez dzieci lemoniady, którą chętnie będą wypijać.

Witamina C ma wiele innych cennych właściwości. Jedną z nich jest zbawienny wpływ na pacjentów z chorobami nowotworowymi, gdyż Witamina C hamuje uszkadzanie DNA oraz powstawanie uszkodzenia w komórkach poddanych działaniu promieniowania jonizującego lub mutagennych substancji chemicznych. Jedno z badań wykazało, ze podawanie ok. 2 g Witaminy C zmniejsza objawy alergii. Są również źródła, które podają, że Witamina C chroni serce przed miażdżycą i dusznicą bolesną. To właśnie ta witamina sprawia, że naczynia krwionośne są bardziej elastyczne i spożywając ją oddalamy ryzyko chorób serca i udarów. Witamina C stymuluje wytwarzanie kolagenu, co  sprawia, że skóra jest bardziej jędrna. Przeszukując wiele opracowań medycznych można natknąć się na wzmiankę o powiązaniu niedoborów Witaminy C z zaćmą. Witamina C pomaga chronić soczewkę oka przed uszkodzeniami spowodowanymi stresem oksydacyjnym.

Kolejnym elementem, na który należy zwrócić uwagę, są kwasy Omega 3, które również przyczyniają się do budowania odporności. Doskonałym źródłem są ryby. Jednak dzisiejsze morza są tak zanieczyszczone, że w niektórych krajach ostrzega się przyszłe mamy o możliwych niebezpieczeństwa w związku z nadmierną podażą i o możliwych zatruciach metalami ciężkimi. Innym wspaniałym źródłem jest olej lniany. Trzeba go spożywać dość dużo, aby uzyskać pożądany efekt. Tu przychodzi nam z pomocą preparat Omegaregen. Jest to preparat, który jest pozyskiwany z lnu, ale został poddany estryfikacji, czyli oczyszczaniu i dlatego nie zawiera żadnych substancji, które mogłyby nam zaszkodzić. Występuje z różnych wersjach z różnym przeznaczeniem dzieci.

Warto zwrócić uwagę na formę przyjmowanej Witaminy C w formie suplementów diety. Zawsze najlepszym rozwiązniem są witaminy naturalne tj. Witamina C z dzikiej róży, która jest 5 raz lepiej przyswajalna niż te syntetyczne, lub witamina C liposomalna, która wchłania się dopiero w jelitach. Powoduje to wydłużony okres jej oddziaływania na organizm.

Jak podnieść odporność

Często w naszej diecie występują niedobory cynku. Jesteśmy wtedy zmęczeni, często łapiemy infekcje, nie mamy apatytu i pojawiają się problemy z koncentarcją, łamią nam się włosy i paznokcie. To tylko niektóre objawy niedoboru cynku, a jest ich znacznie więcej.

Ważne są również probiotyki. Oczywiście dieta bogata w kiszone warzywa jest świetnym rozwiązaniem, ale nie wszyscy lubią kiszonki i tu  z pomocą przychodzą dobre probiotyki. Należy pamiętać, że nasza odporność zaczyna się od zdrowych jelit.

Niezwykle ważną rzeczą jest jakość suplementów diety. Podczas zakupu należy szczególną uwagę zwrócić na czystość preparatów, czy nie posiadają w swoim składzie dodatków, które nie pomagają w przeswajalności tj. stearynian magnezu, które tworzą formę tabletki. Zatem szukajmy suplementów w proszku lub w kapsułkach, w których znajduje się proszek.

Budowanie odporności to ważny temat, aby przetrwać zimę w zdrowiu i zdala od otaczających nas różnych chorób.

Zobacz także

Napisz swój komentarz

* Korzystając z tego formularza, zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych zgodnie z polityką prywatności.

Informujemy Cię, że przetwarzamy Twoje dane osobowe. Zanim zaczniesz przeglądać naszą stronę, prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami. Akceptuję Więcej