Moda przemija, styl pozostaje – słowa Coco Chanel znakomicie odzwierciedlają idee, jakie przyświecają największym współczesnym projektantom i domom mody. Charakterystyczny i jednoznacznie rozpoznawalny styl jest najlepszą wizytówką, jaką można wypracować w modowym świecie. Z tego faktu doskonale zdają sobie sprawę Domenico i Stefano – założyciele i główni projektanci domu mody Dolce&Gabbana.
Dom mody stworzony przez duet Włochów specjalizuje się nie tylko w charakterystycznych ubraniach. W corocznych kolekcjach Dolce Gabbana nie brakuje torebek, butów perfum i kosmetyków. Co jednak sprawia, że produkty sygnowane logo włoskich projektantów są jednymi z najbardziej pożądanych na świecie? Styl rzecz jasna!
Krótka historia pewnej znajomości
Aby dwa wielkie nazwiska świata mody mogły się spotkać, w ich życiu musiały zdarzyć się pewne niepowodzenia. Domenico Dolce, pochodzący z Sycylii syn krawca, został usunięty ze szkoły projektowania ubioru za zbyt słabe wyniki w nauce. Z kolei Stefano Gabana porzucił studia graficzne które nie dawały mu satysfakcji. Spotkali się w Mediolanie i w efekcie w 1985 roku zadebiutowali ze swoją pierwszą kolekcją na Milan Fashion Week.
Obecnie kolekcje sygnowane ich nazwiskami cieszą się ogromną popularnością. Ubrania spod igły Dolce i Gabbana noszą m.in. Madonna, Victoria Beckham, Kate Perry, Monica Belucci czy Lady Gaga.
Hołd złożony kobiecości
Inspiracją dla większości kolekcji duetu jest żywy, słoneczny i pełen ekspresji włoski styl, którego ucieleśnieniem są legendarne aktorki wywodzące się z Półwyspu Apenińskiego – Sophia Loren czy Gina Lollobrygida. Stąd właśnie w projektach dominują intensywne barwy, wyraziste, często zwierzęce motywy, kwiaty w pełnym rozkwicie oraz seksowne koronki eksponujące bieliznę.
Włoski styl jest widoczny nie tylko w samych projektach, ale też w kampaniach je promujących. Zdjęcia obok modelek i modeli, przedstawiają zazwyczaj typowo włoską scenerię np. wąskie uliczki zabytkowych miast czy wieloosobowe spotkanie przy stole, obowiązkowo przykrytym biało-czerwona kratką.
Nie tylko ubrania
W roku 1992 Stefano i Domenico poszerzają swoja kolekcję o pierwsze perfumy. Obecnie kompozycje sygnowane logo duetu projektantów weszły na stałe do perfumeryjnej klasyki. The One, The One for Men, Intenso czy Dolce to zapachy, jakie wybierają klienci na całym świecie.
Perfumy Dolce Gabbana, podobnie jak ubrania tej marki, są wyraziste i przepełnione naturalnymi składnikami. W zapachach kobiecych można doszukać się mandarynki, liczi, brzoskwini, bergamotki, lilii, róży i wanilii. Z kolei w liniach męskich znajdziemy imbir, bazylię, grejpfrut, kardamon, kwiat pomarańczy, cedr, ambrę czy tytoń.
Domenico i Stefano jako znawcy świata mody, który znakomicie wyczuwają styl współczesnych kobiet wiedzą, że diabeł tkwi w szczegółach. Dlatego właśnie istotnym elementem każdej kolekcji są dodatki. Torebki wykonane z wysokiej jakości włoskich skór, buty, czy okulary przeciwsłoneczne. Do współpracy przy projektowaniu tych ostatnich zaprosili nawet samą Madonnę – naturalnie okazały się być wielkim hitem, jak praktycznie wszystkie projekty, które powstają w ich mediolańskim atelier.