Branża beauty nieustannie się rozwija, oferując coraz nowsze zabiegi i innowacyjne technologie. Aby nadążyć za rosnącymi oczekiwaniami klientek i wyróżnić się na tle konkurencji, właściciele salonów kosmetycznych muszą regularnie aktualizować swoją ofertę. Szukasz pomysłu na usługę, która przyciągnie nowych klientów i zwiększy zyski? Postaw na epilację laserową – zabieg, który zdobywa coraz większą popularność i zaufanie klientek!
Laser do epilacji – niezbędne urządzenie w salonie kosmetycznym
Branża beauty nieustannie się rozwija, oferując coraz nowsze zabiegi i innowacyjne technologie. Aby nadążyć za rosnącymi oczekiwaniami klientek i wyróżnić się na tle konkurencji, właściciele salonów kosmetycznych muszą regularnie aktualizować swoją ofertę. Szukasz pomysłu na usługę, która przyciągnie nowych klientów i zwiększy zyski? Postaw na epilację laserową – zabieg, który zdobywa coraz większą popularność i zaufanie klientek!
Czym jest epilacja laserowa?
Epilacja laserowa to nowoczesna, zaawansowana metoda pozwalająca na trwałe usuwanie zbędnego owłosienia z różnych partii ciała i twarzy. Podczas zabiegu wykorzystywana jest skupiona wiązka lasera diodowego . Takie impulsy laserowe przenikają przez skórę, w efekcie czego jest w stanie uszkodzić mieszki włosowe.
Dostępne na rynku urządzenia do epilacji laserowej wykorzystują zjawisko selektywnej fototermolizy. Oznacza to, że wiązka lasera precyzyjnie trafia w melaninę znajdującą się w mieszkach włosowych, nie naruszając przy tym otaczających tkanek. Dzięki temu zabieg może być nie tylko skuteczny, ale również bezpieczny dla skóry.
Co więcej, profesjonalne urządzenia do epilacji laserowej wykorzystywane w salonach kosmetycznych emitują wiązke lasera o zróżnicowanej długości fali. Dzięki temu są niezwykle wszechstronne i umożliwiają skuteczne usuwanie owłosienia u osób o różnym typie włosa – zarówno cienkim i jasnym, jak i grubym oraz ciemnym. Możliwość indywidualnego dopasowania parametrów zabiegu do potrzeb klienta sprawia, że z epilacji skorzysta szerokie grono klientów.
Dlaczego warto wprowadzić zabieg epilacji w swoim salonie kosmetycznym?
Rozszerzenie oferty swojego salonu kosmetycznego o zabiegi depilacji laserowej niesie wiele korzyści, najważniejsze z nich to:
- Zwiększenie konkurencyjności – inwestując w profesjonalne urządzenie laserowe od renomowanej marki (np. laser Focus Ultra od Artemis Beauty) zwiększa się konkurencyjność salonu na tle innych podmiotów, które nie mogą sobie pozwolić na taki zakup lub bazują na sprzęcie mniej innowacyjnym.
- Budowanie lojalności klientów – dla trwałych efektów potrzeba od 4 do 8 zabiegów przeprowadzanych w regularnych odstępach od 4 do 6 tygodni, a więc to minimum 6 miesięcy regularnych wizyt klienta w salonie i doskonała okazja do budowania trwałych relacji.
- Poszerzenie bazy klientów – wprowadzenie nowoczesnych i wyróżniających się zabiegów, takich jak epilacja laserowa, pozwala dotrzeć do nowych grup odbiorców, w tym osób, które wcześniej nie korzystały z usług salonu.
Jaki laser warto wybrać?
Przed wprowadzeniem epilacji laserowej w Twoim salonie kosmetycznym warto zrobić dokładny research, aby wybrać najlepsze urządzenie, czyli takie, które będzie skuteczne i pozwoli na szybki zwrot z inwestycji.
Przed zakupem konkretnego modelu lasera zwróć szczególnie uwagę na:
- Długość fali – urządzenie powinno mieć szerokie możliwości, jeśli chodzi o dostosowanie, im więcej opcji np. cztery długości fal (755 nm, 808 nm, 940 nm i 1064 nm) tym większa możliwość dopasowania pod karnację i kolor włosów.
- System chłodzenia – aby zabieg był dla klienta bezbolesny, laser powinien być wyposażony w system chłodzenia, który zapewni komfort podczas zabiegu, niezależnie od jego długości.
- Żywotność – podczas wyboru urządzenia należy zwrócić uwagę nie tylko na cenę, ale również na koszty eksploatacji. Czasem lepiej na początku zainwestować więcej i dłużej cieszyć się sprzętem bez konieczności serwisowania i wymiany części.
- Prostota obsługi – im wygodniejsze i bardziej intuicyjne urządzenie, tym łatwiej i szybciej można wprowadzić je w swoim salonie. Skomplikowane maszyny znacznie opóźnią korzystanie z urządzenia oraz wydłużą szkolenie nowych pracowników, co będzie generować dodatkowe koszty dla salonu.