Start Kobieta Jak skutecznie nawodnić skórę latem?

Jak skutecznie nawodnić skórę latem?

przez Redakcja
Nawodnienie i nawilżenie skóry

Lato to pora urlopów, większego luzu w pracy, okazji do spotkań ze znajomymi na świeżym powietrzu ale też okres gdzie często decydujemy się na dietę aby świetnie wyglądać w bikini i czas wysokich temperatur. Piękna słoneczna pogoda, kąpiele w słonym morzu, zmiana diety albo ciężkie jedzenie z grilla czy częstsze okazje na drinka mogą spowodować odwodnienie skóry. Jak zatem skutecznie w prosty sposób zadbać o nawodnienie skóry?

Odwodniona skóra a skóra sucha

Ludzie często mylą odwodnioną skórę z suchą. Okazuje się, że odwodniona skóra a skóra sucha to nie to samo, choć na pierwszy rzut oka mogłoby się tak wydawać. Z wiekiem skóra jest mniej zdolna do utrzymywania wilgoci. Skóra odwodniona to skóra pozbawiona wody lub taka, która ma zmniejszoną zdolność zatrzymywania wody. Staje się napięta, a także przesuszona. To może prowadzić do łuszczenia się i podrażnień.

Podczas gdy nawodnienie skóry wymaga przywrócenia odpowiedniego poziomu wody, nawilżenie skóry oznacza zastosowanie składników, które blokują wodę w środku. Nawilżanie skóry polega na dodawaniu składników, które zatrzymają wilgoć, naprawią barierę lipidową skóry i zapobiegną utracie wody, a także poprawią strukturę skóry. Nawodnienie i nawilżenie idą zatem ze sobą zawsze w parze.

Nawadnianie skóry

Kiedy bariera naszej skóry jest słaba, skóra może tracić wilgoć i ulegać odwodnieniu. Takie zaniedbanie może prowadzić do zaczerwień, wyprysków, łuszczenia się, napięcia i suchości skóry. Chociaż barierę hydrolipidową możesz wzmocnić za pomocą odpowiedniej pielęgnacji kremami czy balsamami, najlepszym rozwiązaniem będzie przede wszystkim odpowiednie nawodnienie skóry. Jak to zrobić?

Przede wszystkim pij bardzo dużo wody mineralnej. Nawet 2 duże 2 litrowe butelki dziennie. Możesz dodać cytryny lub mięty. Jeśli pijesz dużo czarnej herbaty lub kawy miej świadomość, że przyczyniają się one do odwodnienia. Podobny wpływ ma alkohol. Ogórki, pomidory, arbuz powinny częściej gościć w Twojej diecie. Jedz ryby. Łosoś i tuńczyk dzięki zawartości kwasów Omega-3 również znajdują się wysoko na liście produktów nawadniających organizm.

Nawilżanie wspomagające

Nawodnienie i nawilżenie skóry wspomóc możesz serum z kwasem hialuronowym, który ma bardzo duży wpływ na wzmocnienie bariery lipidowej. Bardzo chwalona przez kosmetyczki jest linia silnie nawilżająca serii dermokosmetyków CeraVe, które zawdzięczają swój sukces unikalnemu składowi. Zawierają one naturalne ceramidy, które pomagają odbudować barierę ochronną i głęboko nawilżają.

Aby w kuracji nawadniającej przywrócić skórze blask oraz zadbać o regenerację bariery ochronnej zaopatrz się w dobry krem silnie nawilżający. Na twarz i dekolt możesz stosować maski nawilżające albo oleje. Pamiętaj jednak, że możesz używać najlepszych nawilżaczy na świecie, ale jeśli nadużywasz składników, takich jak alfa-hydroksykwasy (AHA), zawsze będziesz odczuwać skutki odwodnienia. Dlatego koniecznie wyeliminuj z użytku kosmetyki zawierające te związki.

Domowa, tygodniowa kuracja nawadniająco-nawilżająca powinna przywrócić Twoją skórę do poprawnego stanu i nadać jej zdrowego wyglądu i blasku.

Fot: Pexels.com

Zobacz także

Napisz swój komentarz

* Korzystając z tego formularza, zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych zgodnie z polityką prywatności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Akceptuję Więcej