Nazwa gabinetu kosmetycznego czy salonu fryzjerskiego to chyba najbardziej istotna kwestia przy uruchamianiu własnego biznesu w branży Beauty. Będzie z nami od początku do samego końca, a być może przejdzie na potomstwo. Któż by nie chciał stworzyć takiej marki, znanej od pokoleń. A wyobraź sobie, że takich marek przekazywanych z pokolenia na pokolenie w branży Beauty jest promil. Zwłaszcza polskich. Dlaczego Twoja marka nie miałaby być jedną z pierwszych? Chyba nie planujesz założenia salonu czy gabinetu z myślą, że za 5 lat go zamkniesz?
Nazwa gabinetu kosmetycznego, salonu fryzjerskiego jest kluczem
Zgłaszając swoją firmę w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) musisz pamiętać, że nazwa firmy (ta zgłaszana do urzędu), a nazwa naszego salonu czy gabinetu (Twoja marka) wcale nie muszą być takie same. Tutaj w działalności najważniejszy jest numer NIP. Daje nam to pewną elastyczność gdybyśmy korzystając z jednej działalności chcieli prowadzić dwie docelowo odrębne gałęzi biznesowe, np.: gabinet kosmetyczny (usługi) i sklep internetowy z kosmetykami (handel). Pomyśl o tym już na wstępie.
Nazwa gabinetu kosmetycznego czy salonu fryzjerskiego jest zatem kluczowa. To ona pomoże Ci w zwiększaniu rozpoznawalności marki, w pozyskiwaniu klientów czy w prowadzeniu działań marketingowych. Warto zatem poświęcić jej więcej czasu, zamiast skorzystać z pierwszej lepszej nazwy, która przychodzi Ci na myśl.
„Ktośtam Lashes”…
W dobie domorosłych specjalistek po tygodniowym kursie, wysypało się jak grzybów po deszczu wszelakich „Mariolka Lashes”, „Pamela Nails” i „Halinka Make Up Artist”. Czy już rozumiesz dlaczego warto nazwie swojego biznesu, która będzie z Tobą na zawsze poświęcić trochę więcej czasu? Chyba, że chcesz być kolejną Mariolką, Pamelą czy Halinką, których usługi raczej nie kojarzą się z wysoką jakością i profesjonalizmem.
Wymyśl coś kreatywnego
Jeśli podejmiesz wyzwanie sama, musisz uruchomić wyobraźnię aby Twoja nazwa gabinetu kosmetycznego była wyjątkowa, niepowtarzalna, nowoczesna i dopasowana do tego jakie usługi będziesz oferować. Przy opracowywaniu nazwy salonu kosmetycznego, warto wykorzystać skojarzenia z branżą. I nie piszemy tutaj o nazwach typu „Gabinet odnowy biologicznej”, „Beauty Magdalena”, czy „Fryzjerstwo Halina Kowalska”. Takimi nazwami ciężko się wyróżnić i szczerze mówiąc, dziś trochę kojarzą się z poprzednią dekadą. Podobnie wszystkie kompilacje z boginiami typu Afrodyta, Wenus czy inne Kleopatry, które już też trącą zeszłą epoką. Jeśli planujesz uruchomić mały biznes 1-2 osobowy nie nazywaj swojego salonu / gabinetu mianem: centrum, klinika czy instytut. Te rzeczowniki powodują wrażenie wielkości. Jeśli Twoja oferta skomponowana jest pod klientki z „średnim portfelem” nie używaj słów typu luksusowy, luxury, diamond itp. bo te dają jednoznaczny sygnał – „tam pewnie jest drożej”. Tego typu pułapek jest dużo więcej dlatego nazwa musi być bardzo przemyślana i dostosowana do oferty.
Nazwa polska czy obcojęzyczna?
Obecnie jest moda na małe, zaciszne, przytulne gabineciki ale mając do dyspozycji translator Google w tej branży warto poeksperymentować z innymi językami. Musisz jednak pamiętać aby wymyślona nazwa była łatwa do zrozumienia i zapisania, zwłaszcza jeśli będzie w innym języku niż polski. Jeśli będziesz mieć już wymyślone nazwy warto zapytać o opinię znajomych lub rodzinę. Czy nazwa jest zrozumiała, czy kojarzy się z gabinetem kosmetycznych, salonem fryzjerskim itp. Wymyślając swoją nazwę pamiętaj także aby sprawdzić, czy jest dla niej wolna domena internetowa. Dzisiaj biznes bez strony internetowej wygląda po prostu mało poważnie, a portale społecznościowe mimo rozwoju, coraz bardziej tną zasięgi. Przez to tania promocja na takich serwisach się niestety powoli kończy, a jeśli już trzeba zacząć płacić, to po co płacić za ruch na stronie na Facebooku, skoro można za te same pieniądze promować swoją stronę www? Rzadko kto o tym w ten sposób myśli – a to błąd.
Czy wszystko musisz robić sama?
Jesteś dobra w wykonywaniu zabiegów kosmetycznych, wiesz jak dobrać kosmetyki lub jak zrobić wymyślną koloryzację albo fryzurę pannie młodej? Nie musisz znać się na wszystkim więc to nie Ty musisz jeszcze wymyślać nazwę swojej firmy. Zleć to specjalistom. Tego typu usługi jak: wymyślanie nazwy, tworzenie logo Twojego gabinetu, ulotek, strony internetowej to ważne narzędzia biznesu. Często ważniejsze od tego czy zakupisz fotel za 2000 czy za 4000 zł. Bo jeden i drugi będzie dobry, a to działania marketingowe będą przyciągały do Ciebie klientów. Nie samo jeżdżący fotel. Zwłaszcza teraz, kiedy konkurencja jest coraz silniejsza i każdy wie, że jeśli chce mieć klientów, musi zrobić to co robią inni ale dużo lepiej.
Przykłady ciekawych nazw
- Urodziwy kącik
- Lakiernia – Studio paznokcia
- raBARBER
- Ogrody Urody
- Dom Piękna
- Fryzurnia
2 komentarze
Bardzo ciekawy artykuł. Jednak nie mam pomysłu na nazwę swojego saloniku. Myślałam , że Salonik Urody „Samira” byłby ok
Inspirujące przykłady, mi najbardziej się podoba raBarber! A co powiecie na Barberzyńcę – za mocne, czy dopuszczalne? Osobiście uważam, że dziś jest tyle rozmaitych firm na rynku, że warto wyróznić się z czymś naprawdę oryginalnym i kreatywnym – jak radzicie powyżej. pozdrawiam!