Start Zdrowie Zmiana nawyków żywieniowych krok po kroku – Jak schudnąć?

Zmiana nawyków żywieniowych krok po kroku – Jak schudnąć?

przez Redakcja
Zmiana nawyków żywieniowych

Jak to podczas wakacji każdy chce wyglądać jak najlepiej. Wiele osób chce zrzucić kilka kilo i mieć płaski brzuch. Niektórym wystarczy dieta i trochę aktywności żeby ta zaczynała spadać, niestety wiele osób nie potrafi utrzymać diety i ma problem ze spożywaniem nadmiernej ilości kalorii. Dlatego na rynku dostępnych jest tak wiele suplementów diety jak i leków,  które mają pomóc w odchudzaniu.

Jak rozpoznać oryginalny lek adipex

Kiedyś było bardzo dużo skutecznych leków jak Adipex czy też Meridia dziś coraz trudniej je dostać a wiele osób próbuje je zamawiać z internetu i często trafiają na podróbki. Dlatego warto wiedzieć jak wyglada oryginalny lek i gdzie jest produkowany a tego dowiesz się w tym artykuł https://medicot.pl/czy-adipex-jest-dostepny-w-czechach-adipex-jak-rozpoznac-oryginal/

Najważniejsze nawyki żywieniowe

Jeżeli chodzi o utratę wagi , to poza suplementami warto zadbać o odpowiednie nawyki żywieniowe , które na pewno pomogą osiągnąć wymarzoną sylwetkę. Dobre nawyki żywieniowe to racjonalne porcje oraz systematyczne spożywanie posiłku, odpowiedni dobór mikro jak i makro składników w diecie. Unikanie produktów bogatych w cukry czy też tych posiadających złe tłuszcze trans.

Co jeść żeby schudnąć z brzucha

Chcąc zmienić dietę czy też same nawyki żywieniowe często chcemy zrobić to od razu i wielu osobą przez to się nie udaje. Warto wprowadzać zmiany stopniowo i dać czas żeby organizm się przyzwyczaił do zmian. Podobnie wiele osób robi z wprowadzaniem diety. Jeżeli ktoś zjada dziennie około 2500 kcal i z dnia na dzień przejdzie na niskokaloryczną dietę 1000 kcal to przez pierwszy okres będzie odczuwał wilczy apetyt i prawdopodobnie taka osoba będzie chodzić rozdrażniona i będzie zauważalny spadek energii.

W diecie nie warto także całkowicie rezygnować z tłuszczy , ponieważ nasza dieta powinna zawierać tłuszcze aczkolwiek te zdrowe , wiele witamin jest rozpuszczalnych w tłuszczach. Np orzechy , które przecież są bardzo zdrowe zawierają bardzo dużo zdrowych tłuszczy. Należy także pamiętać o spożywaniu odpowiedniej ilości warzyw, które dostarczą nam bardzo wiele mikro i makro składników. Surowe owoce, dostarcza ci najwięcej substancji odżywczych .

Czy sól jest szkodliwa ?

Jak wiadomo najważniejsze jest śniadanie, a to z tego względu że jest to nasz pierwszy posiłek, który dostarcza nam energii na resztę dnia. Wiele osób pomija śniadanie w diecie i uważa że śniadanie nie jest ważne co jest bardzo złym nawykiem z wielu powodów. Na śniadanie warto wybierać produkty lekkostrawne najlepiej zawierające węglowodany złożone, które dużo wolniej podnoszą insulinę i będziemy odczuwać uczucie sytości na znacznie dłużej. Najlepiej także żeby śniadanie dostarcza nam dużą ilość białka.

Warto w diecie unikać nadmiernej ilości soli , która w większych ilościach podnosi ciśnienie krwi co jest bardzo niebezpieczne dla osób, które chorują na nadciśnienie. Sól można zastąpić innymi przyprawami jak kurkuma czy też czosnkiem, curry

Produkty fit czy warto ?

Warto z diety wyeliminować cukry a zwłaszcza słodycze , które przede wszystkim są bardzo kaloryczne a dodatkowo dostarczają mnóstwo pustych kalorii ,wiele osób, które zmagają się z nadwagą mają problem z podjadaniem słodyczy i takie osoby tkwią w błędnym kole i nie mogą sobie poradzić ze zrzuceniem wagi. Pod hasłem zdrowa dieta to nie dieta w , której trzeba wybierać w sklepie produkty fit , które są znacznie droższe od zwykłych produktów. W zdrowej diecie nie tyle chodzi o wybieranie drogich produktów co o czytanie etykiem i wybieranie tych ekologicznych i nie przetworzonych.

Zdrowe jedzenie

Zdrowe nawyki żywieniowe to także rezygnacja z produktów wysoko przetworzonych oraz takich , które zawierają bardzo wiele konserwantów, mowa o oznaczeniach na opakowaniach typu E , które konserwują i powodują że produkt przez dłuższy czas się nie psuje.  Zaleca się zjadanie 5 posiłków o stałych porach, które będą odpowiednio zbilansowane.  Nie możemy nie wspomnieć o piciu odpowiedniej ilości wody. Zaleca się spożywanie około 2 l wody w ciągu dnia, jeżeli odczuwasz pragnienie to oznacza że jesteś w 2 procentach odwodniona. Warto nieco więcej i nie czekać aż pojawi się uczucie pragnienia.

Czy zdrowe jedzenie jest drogie

Bardzo ważne jest także zorganizowanie sobie dodatkowej aktywności fizycznej i nie mowa tu o ciężkich treningach na siłowni, wbrew pozorom wystarczy dodatkowy spacer w ciągu dnia , który poza spaleniem dodatkowych kalorii ma bardzo pozytywny wpływ na nasze zdrowe, zwłaszcza u osób, które prowadzą siedzący tryb życia . Zmiana nawyków żywieniowych zawsze pozytywnie wpływa na nasze zdrowie i to niezależnie czy chcesz zrzucić jakieś zbędne kilogramy czy też chcesz po prostu zdrowo żyć.

Pozbywając się ze swojej diety produktów,  zawierających puste kalorie komponujesz dla siebie odpowiednią dietę za którą twój organizm na pewno ci się odwdzięczy. Jeżeli chodzi o zdrowe nawyki żywieniowe trzeba wykazać się pomysłowością i postarać się zastąpić niezdrowe przekąski na przykład zdrowymi owocami.

Zobacz także

Napisz swój komentarz

* Korzystając z tego formularza, zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych zgodnie z polityką prywatności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Akceptuję Więcej