Start Twój salon Wszystko do remontu, czyli urządzamy gabinet na nowo

Wszystko do remontu, czyli urządzamy gabinet na nowo

przez Redakcja
remont gabinetu

Kiedy salon kosmetyczny szczyci się wachlarzem stałych klientów, a nowych wciąż mu przybywa, znalezienie czasu na jego odświeżenie graniczy z cudem. Tymczasem dobre salony kosmetyczne powinny podążać za trendami i zachwycać nie tylko profesjonalizmem, ale również nienagannym wizerunkiem.

Zwykle okazuje się jednak, że po kilku latach użytkowania salon nie zachwyca jak dawniej. Oto poradnik jak urządzić gabinet na nowo, czyli oddajemy wszystko do remontu!

Barwy, klimat, charakter

Na początek ustalamy, czy wizerunek salonu ma być tylko odświeżony, czy decydujemy się na zmianę koncepcji wizualnej. Lwią pracę możemy zlecić firmie projektującej wnętrza. Jeżeli jednak mamy swoją wizję, warto sięgnąć do poradników merchandisingowych, by uniknąć złego zagospodarowania przestrzeni.

Najistotniejsze są oczywiście barwy. Modny, skandynawski chłód, styl prowansalski, luksusowe odcienie złota bądź art deco – wybór motywu przewodniego ułatwi nam komponowanie palety barw i dostępnych dodatków. Określamy również jaki charakter ma przyjąć wnętrze: nowoczesny, luksusowy, przytulny itd. Wiele zależy od powierzchni jaką dysponujemy, oświetlenia oraz – a może przede wszystkim – budżetu.

Wszystko do remontu, czyli co?

Wszystkie niezbędne materiały i narzędzia znajdziemy we własnym zakresie w marketach remontowo-budowlanych. Zwykle są to farby, kleje, masy, narzędzia, materiały ścierne, wykończeniowe, impregnaty itp. W dedykowanych sklepach wnętrzarskich wybieramy podłogi, tapety i pozostałe elementy wyposażenia. Jeżeli decydujemy się na projekt, zwykle mamy możliwość jego realizacji za pośrednictwem ekipy biura projektowego.

Oszczędzi to realizacji, w których efekt jest niezgodny z projektem. Remont z biurem projektowym ma jeszcze jedną zaletę: w przypadku wyśrubowanych wymagań sanepidu, za wszelkie niezgodności z przepisami i konieczność dokonania zmian, kosztami możemy obarczyć realizatora. Remonty własnym sumptem wymagają nie tylko wiedzy z zakresu branży remontowo-budowlanej, ale i znakomitych umiejętności oraz specjalistycznych narzędzi.

Pamiętamy o merchandisingu

Merchandising to między innymi sztuka odpowiedniego planowania przestrzeni usługowej, która w przypadku salonu kosmetycznego jest nieodzowna. Należy pamiętać o ekspozycji recepcji, funkcjonalnej i relaksującej poczekalni oraz szeregu równie istotnych cech, jak gra świateł, miejsce na gablotkę z kosmetykami czy informacje promocyjne.

Czy stać mnie na remont?

Z uwagi na dużą konkurencyjność rynku, salon urody powinien pozytywnie wyróżniać się czystością, nowoczesnością, podążać za trendami oraz dawać klientowi poczucie komfortu. Remont salonu nie musi oznaczać strat – odpowiednio wcześnie zaplanowany umożliwi organizację kalendarza, która zapewni klientom ciągłość usług. Remont nie musi również kosztować majątku, bowiem wszystko do remontu możemy kompletować stopniowo, bez nadwyrężania budżetu gabinetu. Kluczowa jest tu decyzja o tym, czy remont przeprowadzimy nakładem sił własnych, czy zlecimy wyspecjalizowanej ekipie.

foto: fotolia.com, 82523885 | Autor: arsdigital

Zobacz także

Napisz swój komentarz

* Korzystając z tego formularza, zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych zgodnie z polityką prywatności.

Informujemy Cię, że przetwarzamy Twoje dane osobowe. Zanim zaczniesz przeglądać naszą stronę, prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami. Akceptuję Więcej