Start Fitness Jak zrezygnować z jedzenia mięsa i nie doprowadzić do rozregulowania metabolizmu?

Jak zrezygnować z jedzenia mięsa i nie doprowadzić do rozregulowania metabolizmu?

przez Redakcja
Jak zrezygnować z jedzenia mięsa

Dieta wegetariańska cieszy się coraz większą popularnością. Przede wszystkim jest bardzo zdrowa, ale też smaczna. Oczywiście na tym jej zalety się nie kończą, bo przeprowadzone na jej temat liczne badania pokazują, że osoby na diecie wege żyją zdecydowanie dłużej, ale też rzadziej chorują na choroby serca czy nowotwory jelita bądź żołądka.

Dlatego nie tylko z powodu empatii wobec zwierząt, ale też dla swojego zdrowia warto przejść na taki styl odżywiania się. Tutaj jednak pojawia się pytanie: jak zrezygnować z jedzenia mięsa i nie doprowadzić do rozregulowania metabolizmu?

Szybko i od razu, ale…

Dieta bez mięsa odpowiednio zbilansowana jest bardzo zdrowa i to fakt niezaprzeczalny. Ale należy zdawać sobie też sprawę, że jeżeli niemal przez całe życie jadło się mięso czy produkty pochodzenia zwierzęcego, to na samym początku zmiana nawyków żywieniowych może być trudna. Oczywiście można od razu przejść na dietę bez mięsa, ale można robić to etapami. Jednak i druga opcja jest naprawdę dobra. W przypadku tej pierwszej od razu rezygnujecie z jedzenia produktów mięsnych, ale musicie też pamiętać, że nie możecie, zamiast mięsa objadać się kiełkami.

Dieta bez mięsa nie oznacza jedzenia samych kiełków czy tofu. Otóż musicie zadbać, by dieta być różnorodna, czyli tak naprawdę należy jeść dużą ilość warzyw, różnorodne kasze, ryże czy makarony pełnoziarniste. Do tego przyda się także zjadanie większej ilości białka, które jest dobrym, a w zasadzie lepszym źródłem niż białko pochodzenia zwierzęcego. Takie białko znajdziecie choćby w soi, ale też w fasoli.

Możecie też przejść na dietę bez mięsa etapami. Jeżeli jecie mięso 5 razy w tygodniu, to ilość dni w ciągu jednego miesiąca należy zmniejszyć o jeden dzień. Już po kilku miesiącach zupełnie nie będziecie potrzebować jedzenia produktów pochodzenia zwierzęcego czy mięsa.

Na kryzysy dobre są…

Oczywiście może się okazać, że jeżeli jadaliście przez całe życie mięso i to 7 dni w tygodniu w całkiem dużych ilościach, to zwyczajnie będzie brakować Wam konsystencji mięsa. Zapewne przyzwyczailiście się także do jego smaku. Cóż taka dieta nie ma się co oszukiwać jest bardzo niezdrowa, dlatego tym bardziej powinniście zamienić ją na dietę bez mięsa. Taki styl odżywiania się zwyczajnie uzależnia, dlatego jak najszybciej trzeba przejść na zdrową kuchnię wege.

Jeżeli jednak nie będziecie umieć sobie poradzić z chęcią zjedzenie szynki czy boczku bądź też przyjdzie Wam ochota na stek, to nie musicie wcale przerywać diety wege, wszak wystarczy tylko, że zdecydujecie się na substytuty mięsa. Otóż wyglądają one na mięso, ale nim nie są. Także ich smak jest zbliżony do smaku mięsa. Bardzo łatwo znaleźć wegański boczek, ale też wegański stek.

Możesz przygotować wszystkie dania w wersji…

Otóż zaletą diety wegetariańskiej poza tym, że jest bardzo zdrowa, jest fakt, że jest zdecydowanie bardziej smaczna niż klasyczna dieta. Dodatkowo możecie otworzyć każde danie w wersji bez mięsa i co ciekawe będzie ono smakować obłędnie. Bez problemu przygotujecie chili con carne, jednak zamiast mięsa mielonego wystarczy użyć mielonych borowików. Gulasz z kurek smakuje zdecydowanie lepiej niż gulasz z łopatki.

Jeżeli wprowadzacie bardziej restrykcyjną wersję wege, czyli dietę wegańską, to także bez problemu znajdziecie zamiennik kurzych jaj. Z kolei zamiast kawy z dodatkiem mleka krowiego możecie przygotować kawę z dodatkiem mleka sojowego czy migdałowego bądź owsianego.

Jak nie rozregulować metabolizmu?

W sumie to bardzo proste. Wystarczy jadać zbilansowane dania, tyle, że bez mięsa i po problemie. Nie musicie wcale wprowadzać żadnych suplementów, ani nie musicie też zajadać się kiełkami, które są świetnym dodatkiem do sałatek, ale nie trzeba ich jeść cały czas. Nie musicie też kupować gotowych dań jarskich, bo bez problemu możecie przygotować je samodzielnie.

Oczywiście możecie pomóc sobie i niejako iść na łatwiznę i zdecydować się na zakup cateringu dietetycznego, który notabene jest świetną opcją dla zapracowanych, ale też dla osób, które niespecjalnie lubią gotować. To spora oszczędność czasu, ale też pewność, że jadacie zbilansowane dania, zatem nie musicie martwić się o niedobory.

Zobacz także

Napisz swój komentarz

* Korzystając z tego formularza, zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych zgodnie z polityką prywatności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Akceptuję Więcej