Start Fitness ABC kobiecej suplementacji diety

ABC kobiecej suplementacji diety

przez Redakcja

Zimowa pora to niekorzystny czas dla zdrowia i urody. Uboga w witaminy i minerały dieta oraz niekorzystne warunki pogodowe przyczyniają się do spadku odporności organizmu i osłabienia kondycji cery i włosów. To wszystko sprawia, że zimą czujemy się i wyglądamy gorzej niż zwykle. Aby temu zaradzić, warto stosować suplementy diety dostarczające organizmowi witaminy i składniki mineralne, na które zapotrzebowanie w okresie zimowym znacznie wzrasta.

Podstawą zachowania dobrego stanu zdrowia oraz samopoczucia zimą jest przestrzeganie odpowiedniej diety, bogatej w witaminy i składniki mineralne. Ich niedobór może powodować spadek odporności, częste przeziębienia, wystąpienie opryszczki, a nawet anemię. Zimą, gdy dostęp do świeżych warzyw i owoców jest ograniczony, warto sięgnąć po suplementy diety, które pozwolą uzupełnić niedobory i dostarczą substancji, które wpłyną korzystnie na funkcjonowanie organizmu. Odpowiedzią na te potrzeby są różne suplementy diety stworzone, by dbać o kobiety na każdym etapie ich życia.

Niskie temperatury powodują, że organizm potrzebuje więcej kalorii oraz witamin i składników mineralnych niezbędnych dla zdrowia i urody. Okres zimowy dotkliwiej odczuwają kobiety, które są w ciąży lub przechodzą menopauzę, której efektem są zmiany hormonalne. W tych sytuacjach zalecane jest regularne przyjmowanie suplementów, opracowanych specjalnie dla kobiet – mówi dr Jacek Tulimowski, ginekolog.

W dobrze skomponowanej diecie nie powinno zabraknąć przede wszystkim witamin (A, C, E) i składników mineralnych (cynk, żelazo, magnez, selen) oraz błonnika. To one bowiem odpowiadają za nasze dobre samopoczucie oraz zdrowy wygląd cery i włosów. Witamina C zwiększa odporność, łagodzi przebieg infekcji, wzmacnia ściany naczyń krwionośnych, a także zwiększa przyswajanie żelaza. Jest to istotne zwłaszcza zimą, gdy jesteśmy bardziej podatni na osłabienie, zmęczenie i wahania nastroju. Przy niedoborach tego pierwiastka, komórki organizmu są bowiem niedotlenione, przez co odczuwamy zmęczenie i senność.

Gdy organizm jest osłabiony, np. w wyniku infekcji, wzrasta także zapotrzebowanie na cynk. Jego niedobory powodują upośledzenie procesu gojenia się ran, obniżenie odporności na infekcje, brak apetytu. Pierwiastek ten ma także znaczący wpływ na stan skóry, włosów i paznokci. Niebagatelne znaczenie dla funkcjonowania kobiecego organizmu zimą mają również przeciwutleniacze, takie jak witamina E, selen, beta-karoten, które chronią organizm przed szkodliwym wpływem nadmiaru wolnych rodników. Dodatkowo beta-karoten przekształcany jest w organizmie w witaminę A, która korzystnie wpływa na stan skóry.

W okresie zimowym nie powinniśmy zapominać także o uzupełnieniu witaminy D. Powodem tego jest fakt, że znaczną część dziennego zapotrzebowania na nią pokrywamy poprzez ekspozycję na działanie promieni słonecznych, których zimą brakuje. Niedobór witaminy D może prowadzić m.in. do osłabienia odporności i osteoporozy. Duże znaczenie w diecie ma także magnez, który wspomaga pracę układu nerwowego, mięśniowego oraz chroni organizm przed skutkami stresu. Uzupełniając niedobory tego pierwiastka z pewnością łatwiej pokonamy zmęczenie i oznaki zimowej depresji.

Regularne wspomaganie organizmu suplementami diety może przynieść wiele korzyści. Należy jednak pamiętać o właściwie zbilansowanej diecie, która powinna być głównym źródłem wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Ponadto, wybierając suplement diety powinniśmy kierować się nie tylko porą roku, ale również indywidualnymi potrzebami organizmu. Zapotrzebowanie na poszczególne witaminy i składniki mineralne jest różne w okresie ciąży, w czasie menopauzy oraz zależy m. in. od prowadzonego trybu życia i wieku.

Zobacz także

Napisz swój komentarz

* Korzystając z tego formularza, zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych zgodnie z polityką prywatności.

Informujemy Cię, że przetwarzamy Twoje dane osobowe. Zanim zaczniesz przeglądać naszą stronę, prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami. Akceptuję Więcej