Start Fitness Jak zbudować masę mięśniową?

Jak zbudować masę mięśniową?

przez Redakcja
Jak zbudować masę mięśniową?

Zbudowanie idealnej masy mięśniowej to marzenie każdego faceta, któremu zależy na imponującej, sportowej sylwetce. Czy osiągnięcie wymarzonej masy mięśniowej wiąże się z tak wieloma wyrzeczeniami? Co trzeba jeść i w jakich odstępach czasu, by szybko zauważyć różnicę? Jaki wpływ na budowanie masy mięśniowej ma stała aktywność fizyczna. Spróbujmy przeanalizować to zagadnienie z bliska!

Budowanie masy mięśniowej od podstaw

Opracowując dietę na przyrost masy mięśniowej, powinniśmy dobrze znać nasze zapotrzebowanie kaloryczne. Do niego doliczyć należy wartość ok. 10% i na tej podstawie tworzyć program żywieniowy. W diecie na przyrost mięśni na pierwszym miejscu liczą się węglowodany, następnie tłuszcze i białka. Koniecznie pochodzenia naturalnego.

Największym grzechem dla osoby pragnącej zbudować masę mięśniową jest podjadanie przetworzonej żywności, jakiej pełno w przydrożnych restauracjach i fast foodach. Te produkty koniecznie należy zastąpić sowitymi dawkami świeżych warzyw i owoców. Do tego dochodzi regularne picie wody, ponieważ odpowiednie nawodnienie organizmu w tej sytuacji jest niezwykle ważne.

Dieta na masę mięśniową – bogactwo składników

Białko jest jednym z czołowych składników umożliwiających skuteczność diety mięśniowej. Wszystkie posiłki w ciągu dnia powinny być zatem bogate w białko, nie tylko zwierzęce, ale również roślinne. Węglowodany z kolei dostarczają każdemu organizmowi masy energii, którą później rozładowujemy podczas ćwiczeń i wszelkiej aktywności fizycznej. Najwięcej węglowodanych znajdziemy w chlebie razowym, a także wielu produktach nabiałowych, niektórych warzywach i owocach. Również tłuszcze odpowiadają w drugiej kolejności za nasze wszelkie zapasy energetyczne.

Bogactwo zdrowych dla organizmu tłuszczów znaleźć możemy m. in. w: rybach, orzechach, nasionach słonecznika oraz egzotycznych roślinach, np. awokado. Na czas budowania masy mięśniowej lepiej zapomnieć o przysmakach z ulubionej piekarni, słodyczach, ciastach czy domowym smalcu. Lepiej zastąpić to wszystko zdrowymi przekąskami, np. z suszonych owoców.

Dieta na masę mięśniową – jadłospis i wspomaganie programu

Najciekawsze pomysły jadłospisów dla diety na masę mięśniową znajdziesz tutaj: https://fitrepublic.pl/dieta-na-mase-miesniowa-zasady-jadlospis-i-przepisy/

Są to w pełni sprawdzone propozycje wykwalifikowanych dietetyków i specjalistów do spraw żywności. Nic nie stoi również na przeszkodzie, aby w miarę postępów inwestować także w niezwykle popularne odżywki białkowe. Mogą one stanowić pewnego rodzaju środek zastępczy dla niektórych posiłków, poleca się przyswajanie ich zwłaszcza po treningach generujących największy wysiłek. Ważnymi elementami wzbogacającymi mięśnie w czasie przechodzenia programu budowania masy są także: żelazo, cynk, liczne witaminy oraz aminokwasy.

Pamiętajmy też, że w parze z właściwą dietą iść powinien regularny wysiłek fizyczny. To, co spożywamy po treningu, będzie miało największy wpływ na naszą masę mięśniową.

Materiał zewnętrzny

Zobacz także

Napisz swój komentarz

* Korzystając z tego formularza, zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych zgodnie z polityką prywatności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Akceptuję Więcej